Druk om naar de hoofdinhoud te gaan.
+31 (0)20 714 7109 info@gesprekmetpersoneel.nl

HR Advies en Ondersteuning diensten

HR Ondersteuning

Als uw personeelszaken op orde zijn en u hierdoor gemotiveerde én tevreden medewerkers heeft, zorgt dit voor een fijne sfeer op de werkvloer. We zetten de voordelen van een goed personeelsbeleid voor u op een rijtje:

  • Voorkomen van conflicten
  • Minder verzuim
  • Dossiers die up-to-date zijn
  • Afspraken die goed worden vastgelegd

Kunnen uw personeelszaken efficiënter en ziet u het liefst minder verzuim? Of loopt u tegen andere HR-gerelateerde problemen aan? Neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen bekijken wat voor u de juiste oplossing is.

HR Ondersteuning

Personeel is het hart van uw onderneming. Werknemers zijn immers de bepalende factor voor het succes van de organisatie. Daarom is het belangrijk dat alle personeelszaken goed op orde zijn én dat werknemers tevreden zijn.

Dankzij onze jarenlange ervaring met personeelsdossiers weten wij heel goed waar we op moeten letten. We gaan het gesprek met personeel echt aan, met een luisterend oor, zodat het vertrouwen van elke werknemers groeit. Dit in combinatie met het toepassen van de juiste regelgeving zorgt voor de optimale werksfeer.

Denk hierbij aan de volgende zaken:

  • Kennis van het Nederlandse Arbeidsrecht
  • Aanspreekpunt voor personeelszaken (voor personeel en supervisor)
  • Gesprekken voeren/begeleiden
  • Opstellen van contracten naar Nederlands recht
  • Arbeidsovereenkomsten en ontslag
  • Nederlandse regels en wetgeving
  • Beheer/begeleiding ziekteverzuimdossiers
  • Volledige kennis van de Wet verbetering poortwachter
  • Aanspreekpunt arbodienst
  • Toezicht op de ziekteverzuimverzekering
  • Contact Nederlandse autoriteiten
  • Verstand van ziekteverzuim
  • Begeleiding probleemdossiers
  • Rekening houdend met de CAO

Ondersteuning bij Ziekteverzuim

Een belangrijk onderdeel van onze HR-diensten is de verzuimbegeleiding. Verzuim is namelijk een structureel probleem binnen organisaties. Door dit op de juiste manier aan te pakken, voorkomt u een hoop problemen met werknemers en instanties, zoals het UWV.

Als u binnen uw organisatie te maken heeft met te veel verzuim of met vastgelopen dossiers, is onze professional er om u bij te staan. Door de combinatie van kennis over de WVP (Wet verbetering poortwachter) en de juiste communicatie skills die onze verzuim manager heeft, staat u samen sterker. Zowel binnen uw organisatie als tegenover verschillende instanties.

Diensten die vallen onder verzuimbegeleiding zijn:

  • Contact/begeleiding arbodienst
  • Contact/begeleiding verzuimverzekering
  • Contact met de zieke werknemer (verplicht bij ziekte)
  • Doorlooptijden Wet Verbetering Poortwachter (WvP)
  • Ziektedossier beheren en begeleiden (WIA)
  • Ziekmelden/beter melden

Ondersteuning bij Ziekteverzuim

Wij doen er alles aan het verzuim binnen uw organisatie te verminderen door de oorzaak aan te pakken. Door op een goede manier in gesprek te gaan met medewerkers en te laten merken dat er echt geluisterd wordt, groeit het vertrouwen van personeel in de organisatie.

In situaties waarin dit station al gepasseerd is, adviseren wij de werkgever hoe een specifieke situatie het beste kan worden aangepakt. Belangrijk hierbij is dat wij weten wat wel en niet mag en dossiers compleet en kloppend in te dienen bij de diverse instanties. Dit voorkomt ernstige fouten en gevolgen met betrekking tot bijvoorbeeld uitkeringen. Daarnaast scheelt het een hoop tijd als alles in één keer goed wordt ingediend.

Heeft u vastgelopen dossiers of komt u er niet met de verzuimbegeleiding of heeft u een andere vraag neem dan contact met ons op.

Ondersteuning Office Management

Wilt u dat uw medewerkers zich volledig kunnen focussen op hun eigen werkzaamheden en dat alles op kantoor soepel loopt. Hier komt heel veel bij kijken. Er moet veel geregeld, georganiseerd en begeleid worden en dit moet goed op orde zijn.

Heeft u ondersteuning nodig bij een van onderstaande zaken:

  • Huisvesting
  • Huurcontracten
  • Contact Nederlandse autoriteiten
  • Nederlandse regels en wetgeving
  • Hoe is m’n ICT geregeld of hoe kan ik het regelen?
  • Het opzetten van een onderneming
  • Het opzetten van Nederlandse vestiging voor een internationale onderneming
  • Hoe is de privacy geregeld op kantoor
  • Betaal ik niet te veel voor zaken die nu geregeld zijn
  • Opstellen van contracten naar Nederlands recht
  • Personeel werven
  • Website
  • Contact met de juiste notaris
  • Het vinden van de juiste accountant

Ondersteuning Office Management

Wanneer deze zaken goed op orde zij kunt u zich richten op uw eigen business. Voor internationale ondernemingen die een vestiging in Nederland willen openen doen wij de volledige begeleiding van het begin (tot het eind).

Heeft u advies nodig of wilt u dat de zaken goed geregeld worden neem dan contact met ons op en leg ons u casus voor.

Geïnteresseerd? Neem contact op!

Contact opnemen